Telefonpassning ger ett seriöst intryck

Det nummer ni försöker nå kan inte svara, vänligen försök igen senare… Hur många ringer igen? Det är en fråga som många företag bör ställa sig i samband med att man tittar på sin årsredovisning och vill veta varför man inte tar nästa steg.

Ett missat samtal är en missad affär. Så krasst kan det vara. Samtidigt så måste man också göra en avvägning. Man arbetar och kan därför inte svara hela tiden. Det finns även vissa tider då man inte vill svara - kvällar, helger, under viktiga möten och så vidare.

Telefonpassning är en räddare i nöden i samtliga dessa situationer. En extern partner som tar samtal man inte kan ta, som vidarekopplar, som samtalar med kunden och som svarar på alla frågor. Kort och gott: en reception - men utan lika hög kostnad. Här följer några fördelar med telefonpassning:

  • Ni kan arbeta fokuserat. Genom telefonpassning företag så får ni en trygghet i att ingenting faller mellan stolarna. Ni kan arbeta fokuserat och utan oro att ni ska missa att ta ett samtal från en potentiell kund.
  • Företaget kan er historia. Det företag ni anlitar för telefonpassning blir också ert ansikte utåt. Den som ringer tror sig prata med en anställd - vilket inte är helt osant - och företagets telefonister läser på om vad ni gör, var ni finns och vilka tjänster ni erbjuder. Alltid med fokus på service.
  • Ni skräddarsyr tjänsten. Ni bestämmer vad som ska sägas, när företaget ska svara - efter hur många signaler, vid upptaget eller efter arbetstid och så vidare - och hur eventuell återkoppling ska ske. Man kan även välja vidarekoppling som vid en traditionell telefonväxel. Det finns, kort sagt, enorma fördelar till relativt låga kostnader i att anlita en partner för telefonpassning.
31 jan 2021